Can I see some plasti dip ultra BLACK VT's for some idea on which direction to go??

Veloster Turbo Forum

Can I see some plasti dip ultra BLACK VT's for some idea on which direction to go??

This is a discussion on Can I see some plasti dip ultra BLACK VT's for some idea on which direction to go?? within the Veloster Appearance forums, part of the Veloster Turbo Garage category; Hey yall can some of my fellow BLACK VT owners post some pics of your plasti dip mods you have done??? I am trying to ...

Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29

    Can I see some plasti dip ultra BLACK VT's for some idea on which direction to go??

    Hey yall can some of my fellow BLACK VT owners post some pics of your plasti dip mods you have done???
    I am trying to experiment with some color ideas for my rims and trim on my black VT... Can some of you who have done anything show me some pics??
    I have decided to go with blue accent lighting inside so I was playing with the idea of a blue trim scheme on outside... I have experimented on an extra rim I have with some white and the blaze blue..... I'm still trying some different ideas but here are a few pics of some different things I've tried so far.... Your thoughts??? I've got more in trying and I will post them up tomorrow... Your pics and ideas would be much appreciated
    Last edited by Coop65sr; 01-03-2017 at 08:24 PM. Reason: Removed pics due to them being too large

  2. #2
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29
    Here are some other ideas I have come up with too....be gentle on me yall this is the first time I have tried to do this plasti dipping....lol
    Last edited by Coop65sr; 01-03-2017 at 08:22 PM.

  3. #3
    Senior Member
    Damn potholes....
     
    popadop76's Avatar
    Join Date
    Jul 2014
    Member
    #5839
    Location
    Vero Beach, FL
    Posts
    105
    Name:  VT3.jpg
Views: 125
Size:  2.83 MBName:  VT4.jpg
Views: 122
Size:  2.26 MB

    then....
    2014 Ultra Black VT MT - Tippett Auto Design Fog Vents - 6EE CAI - DIY BPV to BOV - STI Front Lip - TS RPA Strut Bar - TS Front Tow Hook - Debadged / Dipped - RBF Tag - 25/15 tint
    popadop76 Build Thread

  4. Remove Advertisements
    VelosterTurbo.org
    Advertisements
     

  5. #4
    Senior Member
    Damn potholes....
     
    popadop76's Avatar
    Join Date
    Jul 2014
    Member
    #5839
    Location
    Vero Beach, FL
    Posts
    105
    Name:  VT1.jpg
Views: 123
Size:  3.92 MBName:  VT2.jpg
Views: 123
Size:  3.76 MB

    now...
    2014 Ultra Black VT MT - Tippett Auto Design Fog Vents - 6EE CAI - DIY BPV to BOV - STI Front Lip - TS RPA Strut Bar - TS Front Tow Hook - Debadged / Dipped - RBF Tag - 25/15 tint
    popadop76 Build Thread

  6. #5
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29
    Looks great popadop76 !!
    I am gonna post up some pics today.... wound up dipping just what you did and my hood vents too.. first time doing this but I think it turned out pretty decent too !! I did the blaze blue color as this was already kinda my scheme I was doing with my lighting inside.. gonna try to get a couple pics today and post them up... thanks for sharing your pics for me
    2013 Ultra Black VT
    Pierce Motorsports Rear Torsion Bar
    Rigid Collars, Resonator delete
    Full CAI w/ Spectre filter
    Turbosocks Vacuum block and Glowshift Boost Gauge
    ADD W1 OCC
    Solo High Flow DP
    More to come...

  7. #6
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29
    Well here is my trim work I wound up with after a few days of experimenting and finally deciding what I would go with..... I think it turned out well with this being my first go at the technique...lol...
    I am pleased with it though...
    Attached Images Attached Images      
    2013 Ultra Black VT
    Pierce Motorsports Rear Torsion Bar
    Rigid Collars, Resonator delete
    Full CAI w/ Spectre filter
    Turbosocks Vacuum block and Glowshift Boost Gauge
    ADD W1 OCC
    Solo High Flow DP
    More to come...

  8. #7
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29
    Has anyone found a good photo editor app to use on the iPad for resizing and editing pics ?? I'm sick of having pics be gigantic when I try to post a pic on here...lol
    2013 Ultra Black VT
    Pierce Motorsports Rear Torsion Bar
    Rigid Collars, Resonator delete
    Full CAI w/ Spectre filter
    Turbosocks Vacuum block and Glowshift Boost Gauge
    ADD W1 OCC
    Solo High Flow DP
    More to come...

  9. #8
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29
    Trying to get my post count up to 20 so I can post in the for sale section of the site...lol
    2013 Ultra Black VT
    Pierce Motorsports Rear Torsion Bar
    Rigid Collars, Resonator delete
    Full CAI w/ Spectre filter
    Turbosocks Vacuum block and Glowshift Boost Gauge
    ADD W1 OCC
    Solo High Flow DP
    More to come...

  10. #9
    Junior Member
    This user has no status.
     
    Coop65sr's Avatar
    Join Date
    Nov 2016
    Member
    #10378
    Location
    Mississippi
    Posts
    29
    One more ...lol
    2013 Ultra Black VT
    Pierce Motorsports Rear Torsion Bar
    Rigid Collars, Resonator delete
    Full CAI w/ Spectre filter
    Turbosocks Vacuum block and Glowshift Boost Gauge
    ADD W1 OCC
    Solo High Flow DP
    More to come...

Sponsored Links

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
Find us on Google+