Veloster Turbo Forum banner

PCV-klep vervangen

48K views 22 replies 15 participants last post by  trdtoy  
#1 · (Edited)
Dit is een doe-het-zelf voor het vervangen van de PCV-klep op onze VT's. Zoals Samool in de thread http://www.velosterturbo.org/forum/veloster-maintenance/6105-all-one-maintenance-part-numbers.html vermeldde, moet de PCV-klep elke 15-20k mijl worden vervangen. Ik zit er momenteel middenin, dus ik besloot waarom niet... Zoek uw PCV-klep... onder de afdekking...
Verwijder de Corbin-klem (spanklem) en schuif de slang eraf... verwijder het schuim... wat dat ding ook is. Neem uw nieuwe PCV
Ik heb een beetje teflon op het uiteinde aangebracht en het er weer in geschroefd... NIET TE strak. Handvast
Bevestig de schuimrubberen bumper opnieuw... slang... schuif de klem met spanning erover... test nu met draaiende motor, luister naar lekken... klaar. Negeer de extra slangen die lopen vanwege mijn olie-opvangsysteem... of je er nu een hebt of niet, het vervangen van de PCV-klep moet worden gedaan volgens de handleiding (beter veilig dan sorry) en extra slangen of niet veranderen geen enkele stap. Laat het me weten als ik iets gemist heb...

#2 ·
Goed klussen!

#3 ·
Zo makkelijk te doen en toch zo genegeerd, leuke OP.

#12 ·
OK, ik snap het. Dus degenen onder ons die catch cans hebben, kunnen veel langer doorgaan. Er zou niets anders dan hete lucht door de mijne moeten gaan.
"Zou niet moeten zijn"
Maar in gevallen waarin de handleiding zegt dat je het moet veranderen, en de dealer in een lastige positie zit met het handhaven van de garantie...
Hen vertellen dat je olie-opvangbak helpt om de levensduur van de Pcv-klep te verlengen, is misschien geen gemakkelijke verkoop...

Het is $4, ik zou het veranderen

#13 ·
Waarom slippen mijn schroeven door als ik de nieuwe probeer in te schroeven?
Image

#14 ·
Waarom strippen mijn schroeven als ik de nieuwe probeer in te schroeven?
Image
Kijk naar de oude. De oude was kruisdraads bij de installatie. Uw kleppendeksel kan als gevolg daarvan gestript of kruisdraads zijn. Als het alleen kruisdraads is, kunt u de kruisdraad mogelijk verwijderen met dezelfde maat draadtap. U schroeft in principe langzaam een tap in die dezelfde maat en draadtelling heeft als het kleppendekselgat. U schroeft een paar schroefdraad in en trekt hem er dan weer uit. Maak spanen op de tap schoon en doe het dan opnieuw, waarbij u iets dieper gaat. Blijf herhalen tot u het hebt verwijderd. Probeer de PCV niet terug te plaatsen met de slechte schroefdraad. U hebt een PCV met schone schroefdraad nodig. Ik wikkel de mijne ook met een beetje teflontape.

Iemand anders hier heeft misschien een betere suggestie.

#15 ·
Blijkbaar was de schroefdraad verkeerd op het frame dat ik kocht, dus rende ik naar de auto-onderdelenwinkel O'Reilly en haalde er een die wel werkt. Oef, ik dacht dat ik de schroefdraad verpest had, maar hier is het juiste onderdeel dat ik kocht.
Image

#21 ·
Hé, een korte vraag, het motorlampje ging branden, de scanner zei slechte PCV-klep, dus ik heb hem vervangen, 4 dagen later gaat het lampje weer aan, de scanner zegt weer PCV-klep, heb een Hyundai OEM-klep gekocht, 3 dagen later gaat het lampje weer aan. Ideeën??? Ik merkte ook dat het stationair toerental een beetje hoog is als ik de auto start.

#22 ·
Hey, snelle vraag, motorlampje ging aan, scanner zei slechte pcv-klep, dus ik heb het vervangen, 4 dagen later gaat het lampje weer aan, scanner zegt weer pcv-klep, kocht een Hyundai OEM-klep, 3 dagen later gaat het lampje weer aan. Ideeën??? Ik merkte ook dat het stationair toerental een beetje hoog is als ik de auto start.
Heb je de slang die van de pcv-klep komt gecontroleerd om te zien of deze verstopt is?
Het kan ook uitgedroogd zijn en omdat het direct in het inlaatspruitstuk gaat, zal elke vorm van lekkage op die slang uw problemen veroorzaken.

Controleer de slang en laat het ons weten. 👍