Veloster Turbo Forum banner

Wymiana zaworu PCV

5 reading
48K views 22 replies 15 participants last post by  trdtoy  
#1 · (Edited)
To jest instrukcja DIY dotycząca wymiany zaworu PCV w naszych VT. Jak wspomniał Samool w wątku http://www.velosterturbo.org/forum/veloster-maintenance/6105-all-one-maintenance-part-numbers.html, zawór PCV powinien być wymieniany co 15-20 tysięcy mil. Obecnie jestem w połowie, więc postanowiłem, dlaczego nie... Znajdź swój zawór PCV... pod osłoną...
Zdejmij zacisk Corbina (zacisk napinający) i zsuń wąż... usuń piankę... cokolwiek to jest. Weź swój nowy PCV
Nałożyłem trochę teflonu na koniec i wkręciłem go z powrotem... NIE ZA MOCNO. Dokręcone ręcznie
Ponownie zamocuj zderzak z pianki... wąż... przesuń zacisk z napięciem... przetestuj teraz z włączonym silnikiem, posłuchaj, czy nie ma wycieków... gotowe. Zignoruj dodatkowe węże biegnące z powodu konfiguracji mojego zbiornika oleju... niezależnie od tego, czy go masz, czy nie, wymiana zaworu PCV powinna być wykonana zgodnie z instrukcją (lepiej zapobiegać niż leczyć), a dodatkowe węże lub nie nie zmieniają żadnego kroku. Daj mi znać, jeśli coś pominąłem...
 
#2 ·
Dobre majsterkowanie!
 
#3 ·
Takie proste do zrobienia, a jednak tak ignorowane, miły OP.
 
#12 ·
OK, rozumiem. Więc ci z nas, którzy mają zbiorniki wychwytujące, mogą jeździć znacznie dłużej. Przez mój powinno przechodzić tylko gorące powietrze.
"Nie powinno być"
Ale w przypadkach, gdy instrukcja mówi, aby to zmienić, a dealer jest w trudnej sytuacji z dotrzymaniem gwarancji...
Powiedzenie im, że twój zbiornik wychwytujący olej pomaga przedłużyć żywotność zaworu Pcv, może nie być łatwą sprzedażą...

To 4 dolary, zmieniłbym to
 
#13 ·
Dlaczego moje śruby się wykręcają, gdy próbuję wkręcić nową?
Image
 
#14 ·
Dlaczego moje śruby się zrywają, gdy próbuję wkręcić nową?
Image
Spójrz na starą. Stara była krzyżowo gwintowana podczas instalacji. Pokrywa zaworów może być w wyniku tego zerwana lub krzyżowo gwintowana. Jeśli jest tylko krzyżowo gwintowana, możesz usunąć krzyżowy gwint za pomocą gwintownika o tym samym rozmiarze. Zasadniczo powoli wkręcasz gwintownik, który ma taki sam rozmiar i liczbę zwojów jak otwór w pokrywie zaworów. Wkręcasz kilka gwintów, a następnie wycofujesz go. Oczyść wióry na gwintowniku, a następnie zrób to ponownie, idąc nieco głębiej. Powtarzaj, aż go usuniesz. Nie próbuj wkładać PCV ze złymi gwintami z powrotem. Potrzebujesz PCV z czystymi gwintami. Owijam swój również odrobiną taśmy teflonowej.

Ktoś inny może mieć lepszą sugestię.
 
#15 ·
Najwyraźniej gwint był zły na ramie, którą kupiłem, więc pobiegłem do sklepu motoryzacyjnego O'Reilly i wziąłem taki, który działa. Uff, myślałem, że zrujnowałem gwint, ale oto właściwa część, którą kupiłem.
Image
 
#21 ·
Hej, szybkie pytanie, zapaliła się kontrolka silnika, skaner powiedział, że zły zawór PCV, więc go wymieniłem, 4 dni później kontrolka zapala się ponownie, skaner ponownie mówi o zaworze PCV, kupiłem zawór Hyundai OEM, 3 dni później kontrolka ponownie się zapala. Jakieś pomysły??? Zauważyłem również, że obroty biegu jałowego są nieco wysokie, gdy uruchamiam samochód.
 
#22 ·
Hej, szybkie pytanie, zapaliła się kontrolka silnika, skaner powiedział, że zły zawór pcv, więc go wymieniłem, 4 dni później kontrolka zapala się ponownie, skaner znowu mówi zawór pcv, kupiłem zawór Hyundai OEM, 3 dni później kontrolka znowu się zapala. Jakieś pomysły??? Zauważyłem również, że obroty biegu jałowego są nieco wysokie, gdy uruchamiam samochód.
Czy sprawdziłeś wąż wychodzący z zaworu pcv, aby sprawdzić, czy nie jest zatkany?
Może być również wyschnięty i ponieważ wchodzi bezpośrednio do kolektora dolotowego, jakikolwiek wyciek na tym wężu spowoduje twoje problemy.

Sprawdź wąż i daj nam znać. 👍