Veloster Turbo Forum banner

Sensor boven het oliefilter?

Tags
sensors
265 views 4 replies 2 participants last post by  RPW00Mirage  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik was net bezig met het vervangen van de krukaspositiesensor (auto geeft codes p0016 en p0017), toen ik merkte dat deze draad was doorgesneden...
Image

Ik gok dat dit gebeurde toen de auto voor een bumpervervanging was. Hoe dan ook, de draad gaat naar een sensor die zich vlak boven het oliefilter bevindt...
Image

Kan iemand me vertellen welke sensor dit is? Is er een kans dat dit de werkelijke reden voor de codes is?

#2 ·
Ik weet niet meer welke dat is, maar de pakking van uw oliekoeler is defect... moet die hele aluminium unit boven het filter vervangen, omdat ze geen losse pakking maken. Je hebt ook koelvloeistof nodig als je het vervangt.

• Helpful
Reactions: misnblu
#4 ·
Oké, dat viel mee. Dit is de connector in componentvorm. De truc is om het metaal klein genoeg te houden om er weer in te passen.

Image

Ik heb geen elektronisch soldeer gereedschap, maar ik heb dit voorjaar wel wat koperen leidingen aangelegd. Hier is mijn opstelling. Ik heb ook wat vloeimiddel. Zoals je kunt zien, heb ik een deel van de connector gebroken, maar ik kon de rest nog redden en de draad vastsolderen.

Image

Tijd om de draden te repareren. Op de een of andere manier was de opening de perfecte maat voor mijn krimptang. Ik heb de krimp met krimpkous omhuld en de overgebleven plastic mantel van de oude krukassensor gebruikt.

Image

Image

In theorie zou de auto beter moeten rijden nu de mysterieuze sensor weer is aangesloten. +1 pk.